Sonunda 2021.2’den bir şeyler görmeye başlıyoruz, 2021.2’de gelecek özellikleri Pylo twitterında paylaşmaya başlayınca çok heyecanlanmıştım ve sonunda snapshotı çıkardı.
O zaman gelin hep beraber özelliklere bakalım
**Blockly Sürümü Güncellendi!
Biliyorsunuz ki MCreator sayesinde bloklarla kod yazabilirsiniz, bu blokları sağlayan yazılım olan Blockly’yi en yüksek sürüme yükselttiler.
**Gradle Daha Stabil Hale Geldi!
Artık modlarınızı kaydettiğinde aldığı buildden tutun, gradle teizleme işlemlerine kadar bütün gradle işlemleri çok daha kısa sürüyor.
**Renderlama Performansı Arttırıldı!
Büyük prosedürler de daha az kasmalar yaşanacak.(Umarım)
**Sağ Tıklama Menüsü!
Bir elemente sağ tıklayınca onunla ilgili ayarları görücez. Anlatmaya gerek yok şunun tatlılığını görüyorsunuz zaten!
**Arama Filtresi Daha İyi Hale Geldi!
Arama filtresinden birden fazla kategori seçip sadece onların gözükmesini sağlayabiliyoruz artık. Bunu da anlatmaya gerek yok bunun da tatlılığını görüyoruz.
**Özel Sıvı Kovaları Artık Tariflerde veya Farklı Yerlerde Kullanılabilir!
Eskiden eklediğimiz sıvıların kovalarına hiç bir şey yapamıyorduk, sıvının rengine göre otomatik oluşuyordu ve tariflerde dahi kullanamıyorduk artık daha fazla özellik getirildi!
**Yeni Kova Ayarları
Artık kovaların ismini, nadirliğini, dokusunu, sesini ayarlayabiliyoruz.
**Yeni Sıvı Ayarları
Artık sıvıların, ışık saçmasını, tnt dayanıklılığını, bizi yakmasını ve karanlıkta parlamasını ayarlayabiliyoruz.
**Pluginlere Gelen Özellikler
Sanırım güncelleme de en sevdiğim kısım oldu, pluginlerle ilgili bazı şeyler eklenmiş.
**Plugin Güncellemeleri
Artık kullandığımız bir plugine güncelleme geldiğinde MCreator bize bildirecek!
**Temalar!
Artık pluginlerle MCreatorun renklerini, fontlarını değiştirebiliyoruz ve bence harika oldu insanlar hemen temalar yapmaya başladı!
**Animasyonlar!
Artık pluginlerle Entityler için animasyon eklenebiliyor, ben dirke tanıdığım bir kaç plugin yapımcısına yazdım hangi animasyonları yapması gerektiğini.
Yani bakılırsa istediğimiz özelliklerin hiç biri eklenmemiş umarım diğer snapshotlarda eklenir.
Aslında daha fazlası var, ama ben önemli olanları yazdım.
JDK, OpenJDK 11.0.11’e güncellendi
Blockly, 2021 Q1 yaması 1’e güncellendi
Yerel yüksek DPI ekran desteği eklendi
Masaüstü görev çubuğu ilerleme göstergesi desteği eklendi
Geliştirilmiş yerleşik Gradle ortamı kararlılığı
Geliştirilmiş kod oluşturucu performansı
Geliştirilmiş kullanıcı arayüzü performansı ve oluşturma
Geliştirilmiş mod öğesi listesi filtresi açılır menü işlevi
Mod öğeleri listesine sağ tıklama bağlam menüsü eklendi
Özel GUI ve bindirme mod öğesi düzenleyici ızgara ayarları artık saklanıyor
Yeni blok taban çalışma alanı önizlemeleri eklendi: çit, çit kapısı, duvar, uç çubuk
Özel GUI prosedür bloğunun metin alanına set metni eklendi
Özel sıvı kovaları artık ürün listesinde listeleniyor
Yeni özel sıvı kovası ayarları eklendi: ad, özel doku, nadirlik, boş ses, özel bilgiler
Özel akışkan bloğu parametreleri eklendi: direnç, parlaklık, yayıcı oluşturma, yanıcılık
Özel akışkan blok tetikleyicileri eklendi: rastgele görüntüleme işaretinde, bir patlama tarafından yok edilen blokta
Uç çubuk blok tabanı eklendi
Yeni yerel değişken türü ve prosedür dönüş türü eklendi: yön
Eklenti güncelleme kontrol sistemi eklendi
Eklentiler artık özel temalar ekleyebilir
Eklentiler artık yeni yerel değişken türleri ekleyebilir
Eklentilerin daha fazla varlık animasyonu ekleyebilmesi için varlık animasyonu tanımları eklentilere taşındı
Özel blok geçerli yerleştirme konumu koşulu eklendi
Yeni blok prosedürü blokları eklendi: bir blok için konum geçerli konumdur
GUI ile ilgili tüm tetikleyicilere ve koşullara guistate bağımlılığı eklendi
[Hata Düzeltme, A 1.16.x] Cevher paketi aracıyla oluşturulan blokların dokuları bozuldu
[Hata düzeltme] Metin prosedürü bloğundaki sayı, ondalık sayıları desteklemiyordu
[Hata Düzeltme] Bazı prosedür blokları belirli prosedür hatalarını algılamadı
[Hata Düzeltme] Özel zırh öğeleri, özel öğe etiketlerinde kullanılamadı
[Hata düzeltme] Varlık çarpışma kutusunu devre dışı bırakmak işe yaramadı
[Hata düzeltme] Diğer bazı küçük düzeltmeler ve iyileştirmeler
keşke bir elemente tıklayınca ve deleteye basınca o elementi silme özelliği gelseydi kaç sürümdür bekliyorum en sonunda kendim mcreatorun kaynak kodu üzerinden ayarlayacam😀
Kolaylık olsun diye delete tuşunu da istiyorum deleteye alışmışım ben😀